بازیوارسازی به معنی استفاده از مدل تفکر موجود در بازیها، برای آموزش و نهادینهسازی موضوعات بوده و تلاش میکند تا محصولات و خدمات را با استفاده از اصول تفکر و روانشناسی حاکم بر بازیها، به مشتریان بشناساند. در سالهای اخیر با افزایش رقابت، شرکتها به دنبال راههای مختلف برای پیشی گرفتن از رقبای خود به منظور جذب مشتری، وفاداری و تعامل با مشتریان هستند و بازیوارسازی فرصتی را برای کسبوکارها فراهم کرده است تا با ایجاد تجارب منحصر به فرد و لذتبخش برای مشتریان، به این اهداف دست یابند. هدف از بازیوارسازی ایجاد تجربیات بازیگرا برای کاربر است که در نهایت منجر به یک رفتار هدفمند میشود. بازیوارسازی به طور بالقوه بر تعامل، آگاهی، نگرش و رفتار خرید مشتریان تأثیر داشته و باعث وفاداری و تعامل آنها با برند میگردد. بنابراین بازیوارسازی به ارتباط با مشتریان بالقوه برای ایجاد کسبوکار و ترویج زمینههای مربوط به بازاریابی کمک کرده و باعث ایجاد تحولات زیادی در حوزه کسبوکارها میشود و شرکتها با بهکارگیری صحیح آن میتوانند به نتایج قابل توجهی درست یابند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1400/9/22 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/6/10