با افزایش رقابت کسبوکارها، شیوههای مدیریت مشتری نیز متحول شده و برای ارائه خدمات با ارزش بیشتر بر مشارکت و تعامل مشتریان تمرکز نموده است. خلق ارزش از جمله مقولات و مفاهیم با اهمیت در مدیریت بازاریابی است و اندیشمندان مدیریتی با تاکید بر مشارکت و تعامل بیشتر مشتریان بر همآفرینی ارزش مشتری تاکید دارند. همآفرینی ارزش، شکل جدیدی از استراتژی کسبوکار است که بر ایجاد و تشخیص مستمر ارزشهای مشترک سازمانها و مشتریان تأکید دارد و حاصل تعامل مؤثر میان آنها است. بررسیها نشان میدهد، مطالعه همآفرینی ارزش برای نوآوری شرکتها در علوم بازاریابی و توسعه اقتصادی کشورها هنوز یک محور مغفول مانده و کمتر بررسی شده است. این مقاله مفاهیم مرتبط، نظریهها، نقش و اهمیت همآفرینی ارزش مشتری را تشریح میکند تا پنجرهای جدید برای مدیران به سوی مشتریان بگشاید.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1400/9/22 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/6/10