دوره 24، شماره 252 - ( 3-1392 )                   جلد 24 شماره 252 صفحات 39-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


اداره کل بازاریابی بانک مسکن ، Jalalzadeh@Bank-maskan.ir
چکیده:   (5632 مشاهده)
ارزش نشان تجاری دارای دو جزء می باشد، آگاهی نسبت به نشان تجاری و محتوای نشان تجاری. محتوای نشان تجاری توسط تجربه مشتری در رابطه با سازمان تحت تاثیر قرار می گیرد. فاکتورهای بانکی نظیر عملیات و فعالیت خدماتی، کارکنان، محیط، مشخصه ها، ارزش، کارمزد ادراک شده، دید شخصی نسبت به تصویر نشان تجاری، تهییج و تحریک احساسات توسط نشان تجاری و خصوصیت ویژه نشان تجاری همگی به منظور تعریف محتوای نشان تجاری کاربرد دارند. همچنین آگاهی نسبت به نشان تجاری اطلاعاتی است که نشان تجاری یک سازمان از طریق تبلیغات، تسهیلات خدماتی و ظاهر ارائه دهندگان خدمات، نام سازمان و آرم آن ارائه می نماید. در این مطالعه سعی شده است ضمن تبیین این موضوع که ارزش نشان تجاری برای خدماتی که دو مشخصه تجربه و اعتبار در آن ها قوی می باشد نظیر بانکداری دارای اهمیت بالایی می باشد، راهکارهایی جهت عملیاتی نمودن و اندازه گیری ارزش گذاری و تعیین ارزش نشان تجاری در قالب چهار رویکرد مالی کسب وکار، رفتاری و روانشناسی، ترکیبی رفتاری/ مالی و داده/ ستاده بررسی گردد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/4/16 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30