دوره 23، شماره 246 - ( 8-1391 )                   جلد 23 شماره 246 صفحات 30-26 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اخوان برنا مونا، صالحی سید محمد حامد. تأثیر خصوصی سازی بر استراتژی در سازمان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (246) :26-30

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1097-fa.html


، Mona_akhavanborna@yahoo.com
چکیده:   (5737 مشاهده)
درمحیط متلاطم و بازار به شدت رقابتی امروز، هر سازمانی با هر اندازه ای، برای حفظ بقا و موفقیت خود نیاز به برنامه ریزی استراتژیک دارد، زیرا از یک سو ویژگی آینده نگری و از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگ این نوع برنامه ریزی با محیط ، به سازمان این توانایی را می دهد که همراستا با محیط و تغییرات آن استراتژی مناسبی را اتخاذ کند. در این مقاله به تآثیر خصوصی سازی (به عنوان یکی از عوامل تغییر محیطی) بر استراتژی در سازمان پرداخته شده است. هدف اصلی پاسخ به این سوال است که آیا سازمان می تواند با استراتژی زمان قبل از خصوصی سازی شدن به فعالیت ادامه دهد؟ در این راستا عوامل موثر بر تامین نیازهای استراتژیک سازمان شناسایی شده و تأثیر خصوصی سازی بر این عوامل بررسی گردید ، نتایج حاصله حاکی از آن بود که در تغییر محیطی پیش آمده استراتژی فعلی پاسخگوی نیازهای سازمان نبوده و جهت پیشبرد اهداف سازمان و همگامی با محیط نیاز به اتخاذ استراتژ ی جدید در سازمان می باشد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1392/4/25 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb