دوره 23، شماره 246 - ( 8-1391 )                   جلد 23 شماره 246 صفحات 25-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


، Bahram1r@yahoo.com
چکیده:   (6759 مشاهده)
نظریه‌پردازان، تبلیغ را شکل کنترل شده ای از ارتباطات می‌دانند که افراد را مجاب می‌کند نسبت به خرید کالا و یا دریافت خدمت خاصی، تصمیم گیری کنند. در دنیای صنعت و تجارت، چنانچه سازمان، بنگاه و یا موسسه ای برای کالا و خدمات خود تبلیغ نکند و یا تبلیغ‌های آنان اثربخشی لازم را نداشته باشد، نتیجه ای جز ورشکستی نخواهد داشت؛ لذا نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که صرف انجام تبلیغات تضمینی برای رسیدن به هدف اساسی سازمان نخواهد بود، چرا که تبلیغ‌های غیر اثربخش، تنها منجر به هدر رفتن زمان و هزینه خواهد شد و به ضرر سازمان و بنگاه تمام می‌شود. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر تأثیرگذاری تبلیغات می‌باشد. بدین منظور عواملی همچون عوامل مربوط به تبلیغ، عوامل محیطی و عوامل مربوط به مخاطبان در اثربخشی تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/4/26 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.