دوره 23، شماره 250 - ( 12-1391 )                   جلد 23 شماره 250 صفحات 101-100 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نعمتی شهاب علی. کسب‌و‌کارهای کوچک: مدل‌های تحلیلی رشد کسب و کارهای کوچک. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (250) :100-101

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1152-fa.html


، http://gozareha.ir
چکیده:   (5133 مشاهده)
یکی از اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و افزایش درامد سرانه کشور برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی منطقه است. راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌ برای عرضه ایده‌های جدید و خلاقانه به جامعه و کسب درامد نیز همواره خواسته بسیاری از مردم به‌ویژه نسل جوان بوده است. تحقیقات و تجربیات متعدد ثابت کرده‌اند که راه‌حل اصلی این مسئله مشترک مردم و حاکمیت، "توسعه کسب و کارهای کوچک" است. در همین راستا صفحاتی از ماهنامه تدبیر به طرح مفاهیم کلیدی، تجربیات و توصیه‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک اختصاص یافته است.
همان‌طور که در شماره‌ی قبل اشاره شد، کسب و کارهای کوچک یکی از زیربناهای اصلی رشد و توسعه‌ی اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند. بنابراین بررسی رویکردها و مفاهیم رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط در جامعه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد نظر سیاست‌گذاران از یک سو و صاحبان کسب و کارهای کوچک از سوی دیگر قرار بگیرد. محققان، مبحث مربوط به رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط را از زاویه‌های دید گوناگونی مورد بحث و ارزیابی قرار داده‌اند. در این مقاله بر آن هستیم که به بررسی برخی از رویکردهای ارائه شده برای تحلیل موضوع رشد کسب و کارها خواهیم پرداخت.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1392/4/31 | پذیرش: 1393/6/16 | انتشار: 1393/6/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb