دوره 23، شماره 240 - ( 2-1391 )                   جلد 23 شماره 240 صفحات 33-28 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سعیدی حسام، اسدی راد وجیهه، دیلمی معزی صارم. روشهای جدید تصمیم گیری و کاربرد آنها در انتخاب محصولات مالی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (240) :28-33

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-117-fa.html


، hsaiedi@yahoo.com
چکیده:   (5493 مشاهده)
ما روش جدیدی را ایجاد کرده ایم که درآن از عملگر متوسط وزنی OWA برای انتخاب محصولات مالی استفاده می شود. به این منظور ما دو عامل فاصله متوسط وزنی و ضریب متوسط وزنی OWAAC را معرفی می کنیم. این مجموعه عوامل برای مسائل تصمیم گیریبسیار حائز اهمیت هستند زیرا آنها برای دستیابی به انتخاب بهینه، مقایسه ای میان راه حل ایده آل و گزینه های موجود انجام می دهند. هدف این مدل جدید، تغییر در ویژگی های نگرشی روشهای قدیمی برمبنای مقیاس فاصله است به گونه ای که تصمیم گیرنده می تواند محصولات مالی را براساس درجه خوش بینی‌اش انتخاب کند. ... این مقاله با یک مثال که نشان دهنده نتایج کسب شده از طریق استفاده مختلف از مجموعه عوامل در انتخاب محصولات مالی است پایان می‌یابد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت مالي
دریافت: 1391/3/1 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb