دوره 23، شماره 240 - ( 2-1391 )                   جلد 23 شماره 240 صفحات 28-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


، hsaiedi@yahoo.com
چکیده:   (4626 مشاهده)
ما روش جدیدی را ایجاد کرده ایم که درآن از عملگر متوسط وزنی OWA برای انتخاب محصولات مالی استفاده می شود. به این منظور ما دو عامل فاصله متوسط وزنی و ضریب متوسط وزنی OWAAC را معرفی می کنیم. این مجموعه عوامل برای مسائل تصمیم گیریبسیار حائز اهمیت هستند زیرا آنها برای دستیابی به انتخاب بهینه، مقایسه ای میان راه حل ایده آل و گزینه های موجود انجام می دهند. هدف این مدل جدید، تغییر در ویژگی های نگرشی روشهای قدیمی برمبنای مقیاس فاصله است به گونه ای که تصمیم گیرنده می تواند محصولات مالی را براساس درجه خوش بینی‌اش انتخاب کند. ... این مقاله با یک مثال که نشان دهنده نتایج کسب شده از طریق استفاده مختلف از مجموعه عوامل در انتخاب محصولات مالی است پایان می‌یابد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت مالي
دریافت: 1391/3/1 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18