دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول ، Shojaee719@gmail.com
چکیده: (7529 مشاهده)
یکی از مهمترین موضوعاتی که افراد باید در محیط کار نسبت به آن تصمیم گیری کنند بیان اظهار نظرات و دیدگاه هایشان نسبت به مسائل سازمانی است. زمانی که افراد تصمیم به عدم ابراز نظرات و ایده هایشان بگیرند این شرایط منجر به پدیده ای می شود که موریسون و میلیکن آن را سکوت سازمانی می نامند و در واقع تناقض آشکاری است که سازمانها گرفتار آن می شوند ودر این شرایط سازمان برای حق اظهار نظرکارکنان خود ارزش قائل نیستند، بنابراین با آنکه بیشتر کارکنان، حقیقت را درباره مسائل و مشکلات خاصی که در سازمان رخ میدهد، می دانند اما جرات سخن گفتن درباره آن مسائل را ندارند. به طور کلی سکوت سازمانی به عنوان مانع بالقوه خطرناکی برای تغییر و توسعه سازمانی قلمداد می شود، به خصوص سازمانهای کثرت گرا یعنی سازمانهایی که برای ارزشهای متفاوت و تفاوتهای موجود میان افراد، ارزش قائل هستند. از این جهت پرداختن به آن از اهمیت برخوردار است.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1392/5/13 | پذیرش: 1393/6/16 | انتشار: 1393/6/16