سایپا ، Dokhtzeynal@saipacorp.com
چکیده: (7720 مشاهده)
ترسیم نقشه راه، روش انعطاف پذیری است که بهطور گسترده ای در صنایع گوناگون برای پشتیبانی از برنامهریزی استراتژیک مورد استفاده قرار میگیرد. این روش، ابزار ساختاربندی شده (و اغلب گرافیکی) را برای بررسی و برقراری روابط بین بازارهای در حال پیدایش و در حال تکامل، محصولات و تکنولوژیها، متناسب با شرایط و نوع کسب و کار فراهم میآورد. در این مقاله پس از معرفی نقشه راه، انواع نقشهراه بومیسازی شده بر اساس متغیرهایی نظیر صنعت، تکنولوژی، اندازه سازمان و موقعیت استراتژیک با رویکرد T-PLANمعرفی میشود و در انتها نحوه تدوین نقشهراه صنعت خودرو استرالیا با بهرهگیری از مدلهای معرفی شده، بررسی میشود.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1392/5/13 | پذیرش: 1393/6/16 | انتشار: 1393/6/16