دوره 23، شماره 244 - ( 6-1391 )                   جلد 23 شماره 244 صفحات 75-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

حسنیان مقدم بهاره. ارزیابی اثربخشی تبلیغات . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (244) :70-75

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1209-fa.html


، bahareh _ h_m@ yahoo.com
چکیده:   (6177 مشاهده)
یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات ، ارزیابی اثر بخشی تبلیغ است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود. اندازه گیری آثار گوناگون تبلیغات اگر چه دشوار است اما نتایج آن برای برنامه ریزی ، اصلاح و تعدیل فعالیتهای تبلیغاتی سازمان ها بسیار مفید خواهد بود .
در حالی که امروز، شاهد ضرر و زیان و متلاشی شدن حیات اقتصادی شرکتها به دلیل عدم توفیق در امر فروش محصولات و ادامه حیات اقتصادی هستیم، اگر طراحان برنامه های تبلیغاتی بتوانند برنامه های مناسب و اثر بخشی را طراحـی نمایند، خواهــند توانسـت میزان فـــروش کالاها را بالاتـر برده و یا بازگشت به موقع سرمایه گذاری ها و گردش سالم اقتصادی را رونق بخشند . در این مقاله ابتدا بطور مختصر اجزای تصمیمات اساسی در تبلیغات توضیح داده می شود، سپس به اثربخشی تبلیغات ، مدل های اثربخشی ، ارزیابی اثربخشی یک رسانه و در نهایت اندازه گیری موفقیت پرداخته می شود.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/5/13 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb