دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال ، s.alaee@gmail.com
چکیده: (5936 مشاهده)
کارآفرینی و رهبری به یکدیگر پیوستهاند. یک کارآفرین برای موفقیت باید از مهارتهای رهبری نیز برخوردار باشد. رهبری به معنی توانایی در نشان دادن مسیر و جلب نظر سایر افراد به پیروی است. کارآفرینی مستلزم توانایی انتخاب هدف و تهیه و گردآوری منابع لازم برای رسیدن به آن هدف است و اجرای آن نیاز به فردی خلاق دارد که بتواند بهتر از دیگران و حتی مغایر با روشهای متداول، کارها را انجام دهد. این مسئله در مورد محصولات هنری به چه معنی است؟ در زمینه بازاریابی چه مفهومی دارد؟ و به طور خاص در مورد مؤسساتی مانند موزهها، تئاترها و ارکسترهای بزرگ یا سمفونیک چگونه است؟
بازاریابی محصولات فرهنگی دارای ویژگیهایی است که نیاز به تجزیه و تحلیل کارآفرینی و رهبری در بازاریابی محصولات هنری دارد. این ویژگیها کدامند و چه مضامینی برای سایر جنبههای بازاریابی دارند؟ هدف این مقاله پاسخگویی به این پرسشهاست. بدین منظور ابتدا بازاریابی تولیدات هنری تعریف میشود و پس از آن وجوه خاص رفتار مصرف کننده در حوزه فرهنگ تجزیه و تحلیل خواهد شد. نتایج این تجزیه و تحلیل منجر به ارائه راهکارهایی برای کارآفرینی و رهبری در انجام وظیفه تعیین علامت تجاری و تثبیت آن خواهد شد و در نهایت با بحثی پیرامون عوامل مرتبط با تکنولوژی و سیستمهای اطلاعاتی نتیجهگیری به عمل خواهد آمد.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1392/5/20 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17