دوره 23، شماره 243 - ( 5-1391 )                   جلد 23 شماره 243 صفحات 46-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

علائی سوسن. کارآفرینی و رهبری در بازاریابی تولیدات هنری. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (243) :46-53

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1240-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال ، s.alaee@gmail.com
چکیده:   (4453 مشاهده)
کارآفرینی و رهبری به یکدیگر پیوسته‌اند. یک کارآفرین برای موفقیت باید از مهارت‌های رهبری نیز برخوردار باشد. رهبری به معنی توانایی در نشان دادن مسیر و جلب نظر سایر افراد به پیروی است. کارآفرینی مستلزم توانایی انتخاب هدف و تهیه و گردآوری منابع لازم برای رسیدن به آن هدف است و اجرای آن نیاز به فردی خلاق دارد که بتواند بهتر از دیگران و حتی مغایر با روش‌های متداول، کارها را انجام دهد. این مسئله در مورد محصولات هنری به چه معنی است؟ در زمینه بازاریابی چه مفهومی دارد؟ و به طور خاص در مورد مؤسساتی مانند موزه‌ها، تئاترها و ارکسترهای بزرگ یا سمفونیک چگونه است؟ بازاریابی محصولات فرهنگی دارای ویژگی‌هایی است که نیاز به تجزیه و تحلیل کارآفرینی و رهبری در بازاریابی محصولات هنری دارد. این ویژگی‌ها کدامند و چه مضامینی برای سایر جنبه‌های بازاریابی دارند؟ هدف این مقاله پاسخگویی به این پرسش‌هاست. بدین منظور ابتدا بازاریابی تولیدات هنری تعریف می‌شود و پس از آن وجوه خاص رفتار مصرف کننده در حوزه فرهنگ تجزیه و تحلیل خواهد شد. نتایج این تجزیه و تحلیل منجر به ارائه راه‌کارهایی برای کارآفرینی و رهبری در انجام وظیفه تعیین علامت تجاری و تثبیت آن خواهد شد و در نهایت با بحثی پیرامون عوامل مرتبط با تکنولوژی و سیستم‌های اطلاعاتی نتیجه‌گیری به عمل خواهد آمد.
دریافت متن کامل
واژه‌های کلیدی: کارآفرینی، رهبری، تولیدات هنری
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/5/20 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb