دوره 23، شماره 243 - ( 5-1391 )                   جلد 23 شماره 243 صفحات 66-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


گروه حسابداری دانشگاه اصفهان ، n_esadinia@yahoo.com
چکیده:   (8605 مشاهده)
حسابداری مدیریت سنتی تا حد زیادی عملکرد کوتاه مدت واحدهای تجاری را مورد توجه قرار می دهد و کمتر به اهداف و جنبه های استراتژیک توجه می کند. به منظور حل این مشکل، در ادبیات حسابداری مدیریت، رویکردی تحت عنوان حسابداری مدیریت استراتژیک‌ مطرح ‌شده ‌است. حسابداری مدیریت استراتژیک یک پدیده نوظهور است که تا کنون در رابطه با چیستی و چگونگی توسعه آن دیدگاه واحد و مشترکی ارائه نشده است. با توجه به اهمیت بازنگری سیستم های حسابداری مدیریت جهت تامین نیازهای استراتژیک، این مقاله به بررسی چگونگی شکل گیری حسابداری مدیریت استراتژیک می پردازد. در این راستا ابتدا ماهیت استراتژی و برخی از مفاهیم زیربنایی تحلیل و تدوین فعالیت های استراتژیک بررسی شده، سپس رویکردهای مهم در توسعه حسابداری مدیریت استراتژیک ارزیابی می گردد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت مالي
دریافت: 1392/5/20 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.