دوره 24، شماره 253 - ( 4-1392 )                   جلد 24 شماره 253 صفحات 22-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


، sina_zeynali2012@yahoo.com
چکیده:   (5242 مشاهده)
با افزایش رقابت در بازار داخلی و ورود شرکت‌های مختلف در یک حوزه از بازار، دیگر روش‌های بازاریابی سنتی جوابگوی شرکت‌ها نبوده و تاثیر چندانی ندارند. در همین راستا شرکت‌هایی که به مسئولیت‌هایشان در قبال جامعه و محیط، و به مفاهیمی نظیر: اهداف خیریه، حفظ حقوق کارکنان و مردم توجه می‌کنند، بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. به‌همین دلیل است که مبحثی تحت عنوان بازاریابی با اهداف خیریه یا همان (Cause Related Marketing(CRM چند سالی است که مورد توجه شرکت‌های مطرح جهان قرار گرفته است و آن‌ها به ‌هر طریقی سعی دارند تا خود را شرکتی نشان دهند که فقط به فکر سود خود نیست . نتایج این تحقیق نشان می دهد که این شیوه بازاریابی منافع اقتصادی قابل توجهی را برای جامعه فراهم می آورد، به علاوه نقش عمده ای را نیز در افزایش فروش و شهرت شرکت‌ها دارد و موجب تقویت نگرش‌ها و افزایش وفاداری مشتریان به نام تجاری شرکت و در نهایت افزایش سود شرکت می گردد. ما در این تحقیق برآنیم که ضمن تشریح کامل این شیوه بازاریابی به بررسی تاثیرات آن بر قصد خرید مصرف کنندگان بپردازیم.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/5/26 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.