قرآن کریم در آیات بسیاری به اهمیت مال پرداخته و به انواع برخوردهای انسان با مال اشاره کرده است، و در برخی آیات مردم را تشویق و دعوت میکند که از مال پاکیزه و حلال استفاده کنند و به حرام روی نیاورند. از اینرو، می توان اذعان داشت که بدون تردید یکی از مهم ترین موضوعاتی که بر اقتصاد جهانی تأثیر مستقیم گذاشته است، ًنشان حلالً یا ًبرند حلالً در کالاهای مصرفی بهویژه مواد غذایی در بین مسلمانان جهان است. امروز، دولتها به اهمیت سرمایهگذاری در رابطه با تجارت حلال و نشان حلال واقف شدهاند و اقدامات وسیعی را برای فراهم آوردن شرایط مناسب جهت سرمایه گذاران در این بازار جذاب و پر رقابت بین المللی انجام داده اند.
از طرف دیگر، ضرورت داشتن برندی مناسب برای تمام شرکتها کاملاً روشن است زیرا برندها یکی از سرمایههای اولیه هر سازمانی محسوب می شوند. برند مجرایی است برای ذخیره کردن ارزش یا نائل شدن به اهداف آینده یک سازمان؛ چرا که می تواند تداعی کننده منافع بسیار در ذهن مصرف کنندگان باشد و در نتیجه سبب وفاداری آنان را فراهم آورد و ارزشی فراتر از ارزش واقعی آن نصیب سازمان کند و به عملیات مالی سازمان نیزکمک نماید.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1392/5/30 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17