:: دوره 23، شماره 248 - ( 10-1391 ) ::
جلد 23 شماره 248 صفحات 51-58 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی تجاری سازی برای طرح‌های فناوری محور
محسن اتابکی ، مهدیه پرپنجی
مدرس سازمان مدیریت صنعتی ، mohsenatabaki@yahoo.com
چکیده:   (4632 مشاهده)
همواره باید توجه داشت که ایجاد بسترهایی برای عرضه دانش، علاوه بر فراهم آوردن ارزش‌های اقتصادی برای سازمان‌ها، منجر به رشد فنی و اقتصادی جامعه می‌شود. اهمیت این مطلب باعث شده است تا مطالعات و پژوهش‌های فراوانی در مورد این موضوع در مؤسسات مختلف انجام شود. از آنجا که در سازمان‌های صنعتی، به بازار رسانیدن یک محصول می‌تواند، تضمین کننده موفقیت و بقای شرکت‌ها باشد، تجاری سازی دانش فنی به عنوان یک عامل حیاتی مطرح شده است. در سازمان‌های تحقیقاتی نیز بدون تجاری سازی یک محصول، تحقیقات معنایی ندارد. زیرا بدون دستیابی به مشتریان خاص برای یک محصول، تولید و یا انجام آزمایش در مورد یک ایده بی فایده به نظر می‌رسد. بنابراین تجاری سازی، فرایندی است که طی آن ایده‌های اولیه، به سمت یک کاربرد تجاری هدایت می‌شوند؛ اما از میان صدها ایده اولیه، تعداد محدودی به کاربرد نهایی منجر می‌شوند. مدیریت این فرایند پر ریسک و مدل‌های اجرای آن، ملاحظات فراوانی دارد که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.
دریافت متن کامل
واژه‌های کلیدی: تجاری سازی، طرح های فناوری محور
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۲/۶/۵ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۱۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


اتابکی محسن، پرپنجی مهدیه. الگوی تجاری سازی برای طرح‌های فناوری محور. 1. 1391; 23 (248) :51-58

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1319-fa.html



دوره 23، شماره 248 - ( 10-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها