دوره 23، شماره 248 - ( 10-1391 )                   جلد 23 شماره 248 صفحات 58-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


سازمان مدیریت صنعتی ، mohsenatabaki@yahoo.com
چکیده:   (6597 مشاهده)
همواره باید توجه داشت که ایجاد بسترهایی برای عرضه دانش، علاوه بر فراهم آوردن ارزش‌های اقتصادی برای سازمان‌ها، منجر به رشد فنی و اقتصادی جامعه می‌شود. اهمیت این مطلب باعث شده است تا مطالعات و پژوهش‌های فراوانی در مورد این موضوع در مؤسسات مختلف انجام شود. از آنجا که در سازمان‌های صنعتی، به بازار رسانیدن یک محصول می‌تواند، تضمین کننده موفقیت و بقای شرکت‌ها باشد، تجاری سازی دانش فنی به عنوان یک عامل حیاتی مطرح شده است. در سازمان‌های تحقیقاتی نیز بدون تجاری سازی یک محصول، تحقیقات معنایی ندارد. زیرا بدون دستیابی به مشتریان خاص برای یک محصول، تولید و یا انجام آزمایش در مورد یک ایده بی فایده به نظر می‌رسد. بنابراین تجاری سازی، فرایندی است که طی آن ایده‌های اولیه، به سمت یک کاربرد تجاری هدایت می‌شوند؛ اما از میان صدها ایده اولیه، تعداد محدودی به کاربرد نهایی منجر می‌شوند. مدیریت این فرایند پر ریسک و مدل‌های اجرای آن، ملاحظات فراوانی دارد که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: 1392/6/5 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.