، sarah.sepehri@gmail.com
چکیده: (5563 مشاهده)
سرعت تغییر در فناوری، نوآوری و پذیرش کسبوکار جدید در این سالها چشمگیر بوده است. همانطور که میدانید ذخیره اطلاعات در دنیا هماکنون هر 20 ماه (تقریباً هر دو سال) دو برابر میشود؛ شمار کاربران اینترنتی به 12 میلیارد نفر رسیده و پرداختها از طریق تلفن همراه رقمی نزدیک به یک تریلیون دلار است.
مقاله حاضر که به تشریح 10 شیوه کسبوکار مبتنی بر فناوری اطلاعات در 10 سال آینده میپردازد، علاوه بر توصیف چگونگی و چرایی اهمیت این شیوههای کسبوکار برای مدیران ارشد سازمانها، دربرگیرنده چندین مطالعه موردی است که بهسرعت در حرکت و رشد هستند. سرعت پیشرفت دو شیوه کسبوکار، در حال حاضر آنها را به «پیشروان» کسبوکار در قرن 21 تبدیل کرده است: الزامات رقابتی بیشتر شرکتها، اگر نگوئیم تمامی شرکتها. "دادههای گسترده" و "تجزیه و تحلیلهای پیچیده" بهسرعت از لب مرز به سوی مجموعه توانمندیهایی پیشروی کردهاند که عمیقاً نیاز به جایگزینی کارکردها و عملیات، و توانمندسازی مدیران در جهت دارا بودن اصول مدیریتی بهتر برای درک بازار و تصمیمسازی در کسبوکار دارند. در عین حال، فناوریهای اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک "زمینه اجتماعی" قدرتمند هستند؛ بخشی کلیدی از زیرساختهای سازمانی که کارکنان، مشتریان و تامینکنندگان را همبسته کرده و به یکدیگر پیوند میدهد، درحالیکه قبلا این ارتباط میان آنها وجود نداشت.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت اطلاعات دریافت: 1392/6/6 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1393/6/18