دوره 24، شماره 254 - ( 5-1392 )                   جلد 24 شماره 254 صفحات 74-74 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

وبلاگستان: نبــــــــــــرد بـــــــرندها. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1392; 24 (254) :74-74

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1347-fa.html


چکیده:   (3029 مشاهده)
به رغم این که ظهور بازارهای نو مانند چین، هند، برزیل و آفریقا در طی بیست سال گذشته، ساختار توزیع ثروت را به شدت تغییر داده است، برندهای بزرگ و قدیمی غربی همچنان در بازار حرف اول را می‏زنند. نگاهی به فهرست فورچون 500 (رتبه‏بندی‏های کمپانی‏ها بر اساس میزان فروش) و مقایسه آن با فهرست اینتربرند (رتبه‏بندی برند‏های تجاری) این موضوع را تایید می‏کند. در حالی که در سال 2012، در بین 500 کمپانی پرفروش جهان، 73 کمپانی چینی حضور داشتند، حتی نام یک کمپانی چینی در فهرست 100 برند برتر دنیا به چشم نمی‏خورد. کومار و استینکمپ، نویسندگان کتاب ظهور برندها معتقدند که کمپانی‏های تازه وارد، کم‏کم راه و چاه برندینگ را یاد گرفته‏اند و به زودی شاهد حضور برندهای پرآوازه چینی، هندی و … در بازار خواهیم بود. دیگر تقریباًً غیرممکن است که بتوانید یک بازی فوتبال اروپایی را بدون اینکه توجهتان به نام "هواپیمایی امارات" بیفتد تماشا کنید. برندهای دیگری مثل حایر (تولید کننده چینی لوازم خانگی) و ناچورا (تولیدکننده برزیلی لوازم آرایشی) نیز از قافله عقب نمانده‏اند و با تمام قوا برای تسخیر بازار پرسود برندهای گران‏قیمت غربی می‌تازند. این سربازان تازه‏وارد، برای شکست دادن ژنرال‏های‌ کارکشته غربی، می‏توانند از هشت راه حمله کنند. هر یک از این راه‏ها، مشکلات و سختی‏های منحصر به خود را دارد، اما برندهای تازه‏نفس باید با در نظر گرفتن شرایط خود یکی را انتخاب کنند.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/6/6 | انتشار: 1392/5/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb