دوره 24، شماره 255 - ( 6-1392 )                   جلد 24 شماره 255 صفحات 26-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


سازمان مدیریت صنعتی ، Esmaeeli@imi.ir
چکیده:   (4080 مشاهده)
شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند از شرکت‌های بخش اجتماعی در مورد نوآوری مدل کسب‌وکار (BMI) بیشتر یاد بگیرند. در این مقاله 10 درس در چهار مرحله از فرایند BMI توصیف شده است. مرحله اول: فرصت‌ها را آشکار کنید. با افزایش مجموعه راه‌حل‌ها مسأله را مجدداً چارچوب‌بندی کنید؛ مشتریان جدید را شناسایی کنید؛ ایده‌سازی را با رویکرد پرسش در مورد مفروضات غیرمعمول توانمند کنید. مرحله دوم: ایده‌ها را به مدل‌های کسب‌وکار تبدیل کنید. با تجزیه کردن راه‌حل‌های ارائه جایگاه ارزش، همه جنبه‌های عملیاتی‌تان را بازنگری کنید؛ برای پر کردن شکاف در دارایی‌ها و قابلیت‌ها، مشارکت با همه شرکای بیرونی را در نظر بگیرید. مرحله سوم: آماده‌سازی و تست از اجرای پایلوت در مقیاس کامل اجتناب کنید و با استفاده از نقاط کلیدی تست‌های پرفشار سریع، مدل نهایی‌تان را سریعاً ارزیابی کنید؛ قبل از روانه کردن به بازار با نمونه‌های کوچک شروع کنید و ابتدا اجرای آن را در برخی جاها تکرار کنید. مرحله چهارم: اجرا و تکرار در حالی که هنوز مدل به صورت یک طرح است، برای افزایش مقیاس، طراحی کنید؛ به جای اینکه زیرساخت‌هایی برای سرعت دادن به ارائه مدل‌های جدید بسازید، زیرساخت‌های فعلی را به اشتراک بگذارید؛ برای درگیر شدن در یک فرهنگ انعطاف‌پذیر به منظور انتقال اثربخش به سمت فرض‌های جدید فراتر از فرایندهای موجود حرکت کنید.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1392/8/12 | پذیرش: 1392/8/12 | انتشار: 1392/8/12