:: دوره 24، شماره 257 - ( 8-1392 ) ::
جلد 24 شماره 257 صفحات 57-58 برگشت به فهرست نسخه ها
کسب‌و‌کارهای کوچک: هـــفـــــت اســتراتژی برای ساده‌سازی سازمان شما
علی نعمتی شهاب
، Gozareha.ir
چکیده:   (3311 مشاهده)
در طول سال‌های گذشته ما گلایه‌های صدها مدیر را در مورد تأثیرات منفی پیچیدگی بر بهره‌ور و روحیه‌ حاکم بر محیط‌های کاری شنیده‌ایم. این گزاره با یافته‌های پیمایش‌های انجام شده روی مدیران‌عامل برجسته توسط آی‌بی‌ام و کی‌پی‌ام‌جی تقویت می‌شود. یافته‌های هر دو پیمایش، پیچیدگی را به‌عنوان یکی از چالش‌های اصلی کسب و کار شناسایی کرده اند. موافقت با وجود پیچیدگی به‌عنوان یک مسئله‌ کلیدی در کسب و کار یک موضوع است و انجام کاری در مورد آن ـ به‌ویژه برای مدیران که معمولا بسیار شلوغ و پراسترس و گرفتار کارهای روزمره‌شان هستند ـ موضوعی دیگر است. در واقع پارادوکس‌وارگی پیچیدگی در این‌ است که اغلب مدیران احساس می‌کنند زمان کافی برای تمرکز روی آن ندارند و همین مسئله توانایی آن‌ها را برای حل این مسئله از بین می‌برد. واقعیت این است که وجود پیچیدگی در سازمان‌ها غیرقابل اجتناب است و به همین دلیل است که ساده‌سازی یک سفر تمام نشدنی است. بر همین اساس ما معتقدیم که توانایی ساده‌سای پیچیدگی‌ها، یک شایستگی کلیدی برای مدیران در دنیای امروز است. اولین گام برای ساده‌سازی این است که ببینیم پیچیدگی در سازمان‌ها از کجا نشأت می‌گیرد؟ تجربه‌ ما نشان‌گر آن است که به‌صورت کلی ۴ منبع ایجاد پیچیدگی در سازمان‌ها وجود دارند:
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: ۱۳۹۲/۹/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۹/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۲/۹/۲۰
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


نعمتی شهاب علی. کسب‌و‌کارهای کوچک: هـــفـــــت اســتراتژی برای ساده‌سازی سازمان شما. 1. 1392; 24 (257) :57-58

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1616-fa.html



دوره 24، شماره 257 - ( 8-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها