دوره 25، شماره 262 - ( 3-1393 )                   جلد 25 شماره 262 صفحات 40-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بنگاه های کوچک و متوسط. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1393; 25 (262) :33-40

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1994-fa.html


چکیده:   (3152 مشاهده)
امروزه، در نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در رشد و توسعه اقتصادی کشورها تردیدی وجود ندارد. در بیشتر کشورهای جهان، توسعه صنایع کوچک و متوسط از سیاس تهای اصلی و اولوی تدار دول تها محسوب شده و رویکرد ویژ های ب همنظور حمایت از ایجاد، رشد و بقای ای نگونه واحدها اتخاذ م یشود. در کشورهای صنعتی و در حال توسعه با سیاس تگذاری و برنام هریزی لازم درصدد ساماندهی، رفع موانع و مشکلات، بهبود فضای کس بوکار و فراهم ساختن زمینه لازم به منظور بهر هگیری هر چه بیشتر از این صنایع در راستای توسعه کارآفرینی، حل معضل بیکاری، افزایش ارز شافزوده و صادرات صنعتی، توسعه منطق های و کمک به بهبود توزیع درآمد در جامعه و مواردی از این قبیل هستند. در کشورهای در حال توسعه، برای رشد با چال شها و محدودی تهای زیادی نظیر: کمبود منابع مالی، کمبود نیروی کار ماهر و عدم دسترسی به فناور یهای پیشرفته روب هرو هستند. در این مقاله، ضمن بیان تعاریف مختلفی از بنگا ههای کوچک و متوسط به ویژگی و مشکلات آ نها پرداخته شده و در پایان نیز راهکارهایی برای توسعه این بنگا هها بیان شده است.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1393/3/25 | پذیرش: 1393/3/25 | انتشار: 1393/3/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb