در بازارهای رو به گسترش امروز، با وجود رقبای فراوان، بدست آوردن مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان فعلی امری بسیار دشوار خواهد بود. برای سبقت گرفتن از رقبا و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان دیگر رضایتمندی مشتریان به تنهایی کافی نیست و نباید به رضایتمندی مشتریان دلخوش کرد، سازمانها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایت مندشان، وفادار هم هستند. در این مقاله پس از بررسی مطالعات انجام گرفته و مدلهای ارائه شده در زمینه رضایتمندی و وفاداری مشتری به طراحی مدلی پرداخته شده که نشان دهنده ارتباط میان رضایتمندی و وفاداری مشتری بوده و با دربر گرفتن تمامی عوامل تاثیرگذار در این زمینه، قابل استفاده برای تمامی سازمانها باشد.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1391/4/18 | پذیرش: 1392/4/15 | انتشار: 1392/4/15