دوره 25، شماره 263 - ( 4-1393 )                   جلد 25 شماره 263 صفحات 32-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (4343 مشاهده)
رفتار و عملکرد کارکنان از موضوعات جدی مورد علاقه و مورد پیگیری همه مدیران و سرپرستان است. موفقیت سازمان ها در انجام مأموریت ها و دستیابی به اهدافی که دارند تا حدود بسیار زیادی در گرو رفتارها و عملکردهای کارکنان آنهاست. به همین دلیل است که باید ریشه های این رفتار و عملکرد را شناخت، عوامل مؤثر بر آ نها را یافت، رفتار وعملکرد کارکنان را ارزیابی کرد و شیوه های مؤثر و مبتکرانه‌ای برای بهبود رفتار و ارتقای عملکرد کارکنان طراحی کرد و به کار گرفت. آمارهای حاصل از مطالعات و پژوهش‌های متعدد در جهان حاکی از آن است که درصد کمی از کارکنان با همه وجود خود کار می‌کنند و همه توان و تلاش خود را در قالب رفتارها و عملکردهای مطلوب و رضایت‌بخش صرف موفقیت سازمانشان می‌کنند. به عبارت دیگر، هنوز بخش قابل توجهی از توانایی و تمایل بالقوه کارکنان وجود دارد که فعلیت پیدا نکرده و در قالب رفتار و عملکرد بروز نیافته است. در این مورد که چه عواملی بر رفتار وعملکرد کارکنان مؤثر است، نظرات و دیدگاه‌های مختلف و متنوعی وجود دارد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت كيفيت
دریافت: 1393/4/29 | پذیرش: 1393/4/29 | انتشار: 1393/4/29

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.