دوره 25، شماره 266 - ( 7-1393 )                   جلد 25 شماره 266 صفحات 23-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (2497 مشاهده)
به گواه بسیاری از صاح بنظران، اخلاق در سازما نها، شرک تها و ک س بوکارهای ک شور همچون بیماری استک ه وضعیت وخیمی دارد و اگر هرچه زودتر تدبیری برای درمان او اندیشیده نشود، از دست خواهد رفت و اگر چنین شود، هر راهکاری برای بازگرداندن آن نوشدارو پس از مرگ سهراب خواهد بود. پیامد این ب یتوجهی م یتواند بسیار گران و شاید به قیمت شیوع بحران ب یاعتمادی در جامعه باشد. موضوع اخلاق در جامعه ایران از آنجا اهمیت مضاعف م ییابد ک ه فرهنگ ایرانی-اسلامی ما فرهنگی اخلا قمحور است و توصی ههای عالمانه و ک اربردی بسیاری برای نهادین هسازی اخلاق در سطح جامعه دارد. تدبیر در گف توگویی با دکتر حمید زرگرپور، نایب رئیس هیئت مدیره گروه مپنا، به بررسی ابعاد موضوع اخلاق حرف های و اخلاق سازمانی در ایران پرداخته و راهکارهای ارتقای اخلاق را از وی جویا شده است. دکتر زرگرپور معتقد است ک ه مدیران مه مترین نقش را در ارتقای اخلاق در کی سازمان بر عهده دارند و اینکه اگر مدیران حرف و عملشان کی ی نباشد، بذر ب یاخلاقی در آن سازمان پاشیده م یشود و ب هسرعت نمو م یکند. وی پیشنهاد م یکند ک ه نظامی برای سنجش میزان اخلا قگرایی مدیران از منظر ک ارکنان در سازما نها پیاده شود تا این فقط مدیران نباشند ک ه ک ارکنان را ارزیابی اخلاقی م یکنند. شرح این گفتگو در ادامه آمده است.
متن کامل [PDF 171 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1393/8/25 | پذیرش: 1393/8/25 | انتشار: 1393/8/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.