:: دوره 25، شماره 267 - ( 8-1393 ) ::
جلد 25 شماره 267 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
پنج موردی که مدیران اثربخش نباید تفویض کنند!
فاطمه حسین پور
مترجم
چکیده:   (1649 مشاهده)
طبق تعریف ارائه شده توسط محققان دانشگاه کارولینای شمالی، تفویض اختیار به معنای تخصیص مسئولیت و اختیار انجام یک وظیفه مشخص و مورد توافق به فردی دیگر است، اگرچه مسئولیت نهایی انجام موفقی تآمیز آن کار همچنان با شماست. تفویض اختیار فرایندی از یک رهبری مؤثر است که اعضای تیم را قدرتمند م یسازد و در هر سازمانی و با هر نوع جه تگیری قابلیت اجرا دارد. تفویض اختیار اهمیت زیادی دارد، زیرا بهر هوری و توسعه سازمان را بهبود م یبخشد، به این دلیل ک ه وظایف به افرادی محول م یشود که مهار تهایشان با این وظایف ب هخوبی تطبیق دارد. همچنین، تفویض اختیار به توسعه مهار تهای رهبری کمک م یکند، زیرا افراد را در رویارویی با فرص تهای جدید به چالش م یکشد. با این حال، برخی رهبران کارآمد بر این باورند که باید برای هرچه بهتر انجام شدن کارها، بر همه امور کنترل و نظارت کامل خود را حفظ کنند. از این رو، چش مپوشی از کنترل دشوار است. اگر این مسئله در مورد شخص شما مصداق دارد، نترسید! مواردی هم هست که در آ نها تفویض اختیار کار درستی نیست! در ادامه، پنج مورد ذکر می شود:
واژه‌های کلیدی: مدیریت استعداد، تیم سازی، قدردانی و پاداش، جانشین پروری، نظم و انضباط
متن کامل [PDF 92 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۹/۲۴
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


حسین پور فاطمه. پنج موردی که مدیران اثربخش نباید تفویض کنند!. 1. 1393; 25 (267)

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2298-fa.html



دوره 25، شماره 267 - ( 8-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها