دوره 25، شماره 272 - ( 2-1394 )                   جلد 25 شماره 272 صفحات 43-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (2502 مشاهده)
سازمانها در دهه گذشته با تغییرات چشمگیری از جمله جهانی سازی، تغییرات تکنولوژیکی، کوچک سازی به صورت شبکه های تجاری و مهندسی مجدد مواجه شده اند. در نتیجه، سازمانهای امروز در مقایسه با سازمانهای دو دهه پیش، تخت تر، منعطف تر، کاراتر و مشتری گرا تر هستند. مدیریت موفقیت آمیز با چنین تغییرات مستمر در محیط کسب وکار بدون توسعه و پرورش همزمان مدیران امکانپذیر نیست. توسعه و پرورش مدیریت به عنوان توسعه و نگهداشت قابلیت سازمانی و مدیریت یک سازمان در نظر گرفته میشود. دوره های آموزش مدیریت نه تنها برای خود مدیران بلکه برای جامعه نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. در حال حاضر، بیش از 900 مدرسه عالی بازرگانی و مدیریت در سراسر جهان فعالیت می کنند. تنها در آمریکا در سال 1992 ، بیش از 77 هزار نفر دور ه ای فوق لیسانس مدیریت بازرگانی را گذرانده اند. با توجه به بررسی های به عمل آمده، این رشته آموزشی در حال رشد و گسترش است.
متن کامل [PDF 222 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/3/18 | پذیرش: 1394/3/18 | انتشار: 1394/3/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.