دوره 26، شماره 276 - ( 6-1394 )                   جلد 26 شماره 276 صفحات 26-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

امیر قدسی سیروس، بنیادی نایینی علی. حمایت های دولت از استارت آپها. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (276) :22-26

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2867-fa.html


چکیده:   (2615 مشاهده)
در سالهای اخیر، اهمیت و نقش صنایع کوچک و متوسط در کشورهای صنعتی و کشورهای در حال توسعه رو به افزایش بوده است. در دو دهه گذشته، با ظهور فناوریهای جدید در تولید و ارتباطات، تحولاتی در قابلیتهای واحدهای صنعتی، روشهای تولید و توزیع و ساختار تشکیلاتی بنگاهها پدید آمده که عموماًً بر اهمیت واحدهای کوچک و متوسط افزوده است. افزایش رقابت و تمرکز شرکتها بر فعالیتهای محوری، موجب تفکیک عمودی شرکتها، گسترش روابط پیمانکاری با تأمین کنندگان قطعات و مواد اولیه و تقویت روابط در زنجیره عرضه شده است. همه این تحولات بر اهمیت واحدهای کوچک افزوده است، البته نه واحدهای کوچک مجزا، بلکه واحدهای کوچکی که جزئی از شبکه و زنجیره های تولید بوده و فناوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته را در خود فراهم کرده اند. به علاوه، چون فرایند یادگیری در صنایع کوچک و متوسط موجب تربیت مدیران توانمند میشود و خارج شدن این صنایع از صحنه رقابت زیان کمتری را بر جامعه تحمیل میکند، لذا صنایع کوچک و متوسط به عنوان بستر مناسبی برای ایجاد صنایع رقابت پذیر و توانمند محسوب شده، و در اکثر کشورها، بر سیاست گذاری مناسب برای این صنایع تأکید شده است.
متن کامل [PDF 162 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1394/7/14 | پذیرش: 1394/7/14 | انتشار: 1394/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb