دوره 26، شماره 278 - ( 8-1394 )                   جلد 26 شماره 278 صفحات 2-2 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سر مقاله: مدیریت منابع انسانی و زنجیره ارزش آفرینی سازمانها. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (278) :2-2

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2922-fa.html


چکیده:   (3881 مشاهده)
سازمانها ایجاد می شوند تا برای مشتریان خود ارزش بیافرینند، مشتریان برای تأمین خواسته های خود به سازمانهایی مراجعه میکنند که در مقایسه با سایر رقبا، ارزش بیشتری را در اختیار آ نها قرار میدهند. سازمانها مجموعه ارزشهایی را که خلق میکنند، تحت عنوان ارزشهای پیشنهادی به بازار عرضه میکنند. این ارزشها در ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات، خود را نشان میدهند. آنچه که از دید مشتریان ارزش تلقی میشود و بر اساس آن، محصولات و خدمات موجود در بازار را ارزیابی میکنند، شامل ابعادی است که از آن میان میتوان به عملکرد و کارایی، طراحی، برند، قیمت، کاهش هزینه ها، کاستن از مخاطرات، در دسترس بودن، راحتی بهره برداری، نو بودن و تناسب با ویژگیهای خاص مورد علاقه هر گروه از مشتریان اشاره کرد. سازمانها در تلاش برای خلق ارزش بیشتر و غنی سازی ارز شهای پیشنهادی، باید به همه این ابعاد توجه کنند. در عرصه رقابت، سازمانی موفقتر خواهد بود که به این معیارها، در جهت تأمین خواسته های مشتریان، نگاه بلندمدت و استراتژیک داشته باشد و تمامی منابع در اختیار و شایستگیهای خود را به کار گیرد. از سوی دیگر، مدیران منابع انسانی، شرکای استراتژیک سازمانها هستند. در این نگاه جدید، مدیریت منابع انسانی، عوامل انسانی را با اهداف استراتژیک سازمان یکپارچه میکند تا ارزش بیشتری بیافریند و مزیت رقابتی سازمان را ارتقا دهد. بر این اساس، مدیریت منابع انسانی باید در اجرای استراتژ یهای کسب وکار در کنار مدیران ارشد سازمان باشد و در همه مراحلی که امور، سازماندهی شده و به اجرا در می آیند، برای اطمینان از کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، در انجام وظایف خود برای ارائه ارزش های پیشنهادی سازمان به مشتریان، به طور کامل ایفای نقش کند. خلق ارزش فقط در مرزهای رسمی و سنتی سازمان اتفاق نمی افتد، از نقطه ای که مواد اولیه و اقلام واسطه ای تأمین میشود تا آنجا که در چارچوب یک سازمان، منابع و فرایندها به کار گرفته می شوند تا محصول و خدمتی را تولید کنند، در هر کجا که تلاش میشود تا آن محصول و خدمت به دست مصرف کننده نهایی برسد، و در نهایت، آنجا که به بازیافت آثار به جا مانده از محصولات پرداخته میشود، همه این مراحل که چرخه عمر محصولات را تشکیل میدهند، در زنجیر های به هم پیوسته قرار می گیرند و در خلق ارزش برای مشتریان مشارکت دارند.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/8/25 | پذیرش: 1394/8/25 | انتشار: 1394/8/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb