دوره 26، شماره 281 - ( 11-1394 )                   جلد 26 شماره 281 صفحات 15-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (2190 مشاهده)

فراتر از واکنش سریع تبدیل مفاهیم کیفی مدیریت به سنجه های کمّی قابل اندازه گیری یکی از دغدغه های دانشمندان رشته مدیریت است. چابکی یکی از این مفاهیم است که ادبیات اندازه گیری آن به بلوغ کافی نرسیده است. اندازه گیری چابکی از آن جهت مهم است که به سازمان، ملاکی کمّی و قابل استناد در این مورد میدهد که تا چه اندازه در پیش بینی و شناخت تغییرات محیط، انتخاب واکنش مناسب به این تغییرات و استفاده از تغییرات برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی قوی عمل میکند. امروز، چابکی یک مفهوم مدیریتی لوکس نیست که داشتن یا نداشتنش فرقی برای کسب وکار نداشته باشد بلکه قابلیتی است که عدم برخورداری از آن میتواند به بهای فنا تمام شود. مفهوم چابکی، ریشه های آن، ویژگیهای سازمانهای چابک و شیوه اندازه گیری چابکی یک سازمان موضوعاتی است که تدبیر در گفت وگو با دکتر منوچهر نجمی، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، جویا شده است.

متن کامل [PDF 132 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/12/2 | پذیرش: 1394/12/2 | انتشار: 1394/12/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.