:: دوره 26، شماره 283 - ( 2-1395 ) ::
جلد 26 شماره 283 صفحات 49-55 برگشت به فهرست نسخه ها
نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی ترکیه)
عفت نوروزی
چکیده:   (877 مشاهده)

امروزه، شرکت های کوچک و متوسط  سهم عمده ای را در اشتغال و صنعت کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته تشکیل می دهند. شرکت های کوچک و متوسط 25 درصد سازمان های OECD را تشکیل میدهند و 35 درصد صادرات آسیا متعلق به این شرکتهاست. بنگاه های کوچک و متوسط، در واقع، حاصل اندیشه ای نو برای تولید هستند که معمولاً از سوی افراد کارآفرین که از تخصص های خاصی برخوردارند، فعال میشوند. این مؤسسات دارای ابعاد گسترده در تولید و ارتقای محصول هستند، اما برای تداوم کار به مجموعه ای همگن از بازاریابی، مدیریت، افزایش سرمایه، ارتقای فناوری و ... نیاز دارند که محدودیت های ساختاری از موانع اصلی برای برطرف کردن این نیازها محسوب میشود. شرکت های کوچک و متوسط به خاطر سهم عمده ای که در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند، بیش از پیش مورد توجه سیاست گذاران کشورها قرار گرفته اند. یکی از وجوه علاقه سیاست گذاران به کسب وکارهای کوچک و متوسط این است که آن ها موتور نوآوری هستند. به همین خاطر است که کشورها در حال ایجاد زیرساخت ها و برنامه های حمایتی برای مشکلات نوآوری کسب وکارهای کوچک و متوسط میباشند.

متن کامل [PDF 168 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


نوروزی عفت. نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی ترکیه). 1. 1395; 26 (283) :49-55

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3244-fa.html



دوره 26، شماره 283 - ( 2-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها