Volume 27, Issue 284 (6-2016)                   3 2016, 27(284): 14-19 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سمیتئاتر: رویکردی نوین در آموزش. 3. 2016; 27 (284) :14-19
URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3281-en.html
Abstract:   (1058 Views)
This article has no abstract.
Full-Text [PDF 158 kb]   (1 Downloads)    

رشد سریع جمعیت در دهه های گذشته، که پیامد آن افزایش تقاضای عمومی برای آموزش بوده است، نظام آموزش سنتی را در بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات و چالش های جدی روبه رو کرده است. علاوه بر این، موازی با مشکلات موجود، نیازهای گسترده آموزشی جوامع دانایی محور با ادامه استفاده از روش های آموزشی سنتی، دیگر قابل پاسخگویی نیست. از آنجا که روش های سنتی تدریس و یادگیری به تنهایی قادر به پاسخگویی به این مشکلات نیست، ما باید راه حل این مشکلات را از درون این دنیای پرتلاطم و در حال رشد بیابیم. آماده کردن یادگیرندگان با تجارب یادگیری اثربخش همیشه یکی از دغدغه های اصلی است. هدف این مقاله، معرفی یک رویکرد نوین آموزشی با عنوان "سمیتئاتر" است. سمیتئاتر آموزشی کاربردی است که محتوای آن بر مبنای پژوهش و مشاوره حاصل میشود و جهت ایجاد درک بهتر در مخاطب به وسیله تئاتر به تصویر در می آید و در ادامه نمایش ارائه شده، توسط استاد سخنران مورد تحلیل و تدریس قرار م یگیرد. یکی از اهداف مهم در خلق و ابداع ایده سمیتئاتر، ایجاد "جذابیت و اثربخشی در امر آموزش" است. سمیتئاتر شامل تدریسی ملمو ستر و در هم آمیخته با واقعیات زندگی روزمره، ارتقای اثربخشی و کارایی در معرفی مطالب آموزشی، ایجاد درک بیشتر در مخاطب نسبت به موضوعات و محتواهای مورد یادگیری و ایجاد جذابیت ها و لذت های حاصل از نمایش یا تئاتر در مخاطبان است تا یادگیرندگان با علاقه و پیگیری بیشتر راجع به موضوع در جلسه حضور یابند.


Type of Study: Applicable | Subject: other
Received: 2016/07/16 | Accepted: 2016/07/16 | Published: 2016/07/16

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

© 2020 All Rights Reserved | tadbir

Designed & Developed by : Yektaweb