:: دوره 22، شماره 238 - ( 12-1390 ) ::
جلد 22 شماره 238 صفحات 20-25 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی صنعت مشاوره مدیریت
شادی گلچین فر ، امیر بختایی
، golchinfar@imi.ir
چکیده:   (4452 مشاهده)
افزایش رقابت میان اکثر سازمانها و شرکتها موجب شده است که هزینه تصمیمات اشتباه برای سازمانها بسیار بالا و در برخی موارد جبران ناپذیر گردد. همچنین با رقابتی شدن بازار و صنعت، هزینه انجام بسیاری از فعالیتها توسط خود شرکت، دیگر توجیه ندارد؛ لذا بسیاری از فعالیتها که امکان انجام آنها توسط متخصصان بیرونی با کیفیت قابل قبول وجود دارد، می بایست به بیرون از سازمان واگذار شوند. در این میان، نیاز به خدمات مشاوره مدیریت به دلیل مواجهه مدیران با مسائل و مشکلات پیچیده و گوناگون بیش از پیش احساس می شود. صنعت مشاوره مدیریت به شکل امروزی آن، تاریخچه ای طولانی ندارد، اما روند رو به رشد این صنعت، نشان از اثربخشی این خدمات به صنایع گوناگون دارد. این مقاله به مرور اجمالی فلسفه پیدایش خدمات مشاوره مدیریت، وظایف و نقشهای مشاوران، بخشبندی خدمات مشاوره مدیریت و بیان وضعیت این صنعت در دنیا به ویژه در قاره اروپا می پردازد.
     
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: ۱۳۹۱/۲/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۴/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۴/۱۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


گلچین فر شادی، بختایی امیر. بررسی صنعت مشاوره مدیریت. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (238) :20-25

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-34-fa.html



دوره 22، شماره 238 - ( 12-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها