در این تجربه مدیریتی، نحوه طراحی و پیاده سازی مدلی برای جبران افت انگیزه در جهت حفظ و نگهداشت نیروهای انسانی و ایجاد فرصت های برابر برای پیشرفت کارشناسان در شرکت مکو تشریح می شود. یکی از عارضه های سازمانی که سرمایه ها ی انسانی را در طول سال های ماندگاری در یک سازمان گرفتار خود می سازد، از دست رفتن انگیزه و در نتیجه آن، افت عملکرد است که یکی از دلایل آن، ایجاد نشدن فرصت های رشد و توسعه است. به همین منظور شرکت مکو در راستای تعهد به ایجاد این فرصت های برابر و با توجه به نتایج نظرسنجی ها، نظام ارتقای حرفه ای را طرح ریزی نمود. این نظام بر پایه سه شاخص اصلی و هفت سطح کارشناسی تعریف شد که از حیث اهمیت جایگاه در تناظر با پست های سازمانی شرکت مکو قرار دارد. نظام ارتقای حرفه ای، پس از طراحی در ابتدای سال 1394 در شرکت مکو به اجرا درآمد که طبق نتایج حاصل شده از نظرسنجی هی گروپ، شرکت مکو در سه مؤلفه فرصت های توسعه، آگاهی از مسیر شغلی، حفظ و نگهداری کارکنان شایسته رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است. همچنین اثر قابل توجهی نیز در کاهش نرخ خروج مشاهده شد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |