دوره 27، شماره 291 - ( مربوط به بهمن و اسفند 95 1395 )                   جلد 27 شماره 291 صفحات 4-8 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گفتگو: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد شرکت راه آهن تشریح کرد: مسیر تعالی در سازمانهای حاکمیتی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 27 (291) :4-8

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3514-fa.html


چکیده:   (1174 مشاهده)

پس از اجرای قانون اصل 44 ، نوع خاصی از مالکیت در کشور شکل گرفت که طی آن برخی از شرکت های دولتی فقط هسته مرکزی خود را حفظ کرده و بخش های عملیاتی خود را به بخش خصوصی واگذار کردند. در این مدل، شرکت های دولتی مسئولیت سیاستگذاری و نظارت را بر عهده می گیرند. طبیعی است که هر گونه تصمیمی در مجموعه مرکزی برای توسعه و بهبود، فقط می تواند در حد سیاستگذاری و توصیه باشد و نمی توان شرکت های خصوصی همکار را که هر کدام ماهیت
حقوقی مستقلی دارند، به انجام کاری اجبار نمود. شرکت راه آهن مرکزی جمهوری اسامی ایران با حدود 32 شریک تجاری در حوزه حمل بار و مسافر، ده ها شرکت
پیمانکاری و مشاوره ای، ادارات کل مناطق راه آهن کشور و چندین واحد ستادی، یک سازمان حاکمیتی بزرگ محسوب می شود که یکی از وظایفش همراستاسازی تمامی این زیرمجموعه در مسیر اعتلای حمل و نقل ریلی می باشد. بالطبع این کار مستلزم برنامه ریزی مناسب، جلب اعتماد و حمایت شرکت های زیرمجموعه و انتخاب مسیر درست و دقیق حرکت است. «مجید احمدی زمانی »، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد شرکت راه آهن مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیر جایزه تعالی حمل
و نقل ریلی کشور، در گفت وگو با تدبیر، از فعالیت های صورت گرفته در زمینه طراحی و اجرای مدل تعالی در این بخش و چالش های همراه سازی شرکای تجاری و سایر زیرمجموعه ها در مسیر تعالی می گوید. 

     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1396/1/27 | پذیرش: 1396/1/27 | انتشار: 1396/1/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb