:: دوره 27، شماره 291 - ( مربوط به بهمن و اسفند 95 1395 ) ::
جلد 27 شماره 291 صفحات 36-41 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرش فرایندی به مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری کارکنان
پرنیان قرطاسی، محمد روستایی
چکیده:   (1853 مشاهده)

همه سازمان ها نیازمند ایده های نو و بدیعی هستند تا همچون روحی در کالبد سازمان دمیده شود و آن را از نیستی و فنا نجات دهد. به طور کلی، دانش به عنوان یک منبع عمده برای نوآوری و بهبود عملکرد محسوب می شود و هدف اصلی مدیریت دانش در سازمان ها، ارتقای یادگیری فردی و سازمانی و ایجاد و سازماندهی محیطی است که در آن افراد دانش خود را توسعه داده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند و نهایتا بعد از ترکیب دانش خود با دانش دیگران آن را به نحوی مطلوب به کار ببندند. کاربرد دانش به نوبه خود به نوآوری در سازمان منجر خواهد شد و سازمانی که کارکنان آن یادگیرنده هستند، سعی می کند تا مسائلی که برای حل شدن به دانش نیاز دارند را شناسایی کند. از این رو است که مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به عنوان مراجع اصلی نوآوری شناخته شده و از الزامات اساسی فرایند نوآوری در سازمان محسوب می شوند. هدف این مقاله، بررسی رابطه پویا میان فرایندهای مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری کارکنان در مراکز مختلف است.

     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۷
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


قرطاسی پرنیان، روستایی محمد. نگرش فرایندی به مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری کارکنان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 27 (291) :36-41

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3522-fa.html



دوره 27، شماره 291 - ( مربوط به بهمن و اسفند 95 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها