دوره 27، شماره 291 - ( مربوط به بهمن و اسفند 95 1395 )                   جلد 27 شماره 291 صفحات 41-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (3818 مشاهده)

همه سازمان ها نیازمند ایده های نو و بدیعی هستند تا همچون روحی در کالبد سازمان دمیده شود و آن را از نیستی و فنا نجات دهد. به طور کلی، دانش به عنوان یک منبع عمده برای نوآوری و بهبود عملکرد محسوب می شود و هدف اصلی مدیریت دانش در سازمان ها، ارتقای یادگیری فردی و سازمانی و ایجاد و سازماندهی محیطی است که در آن افراد دانش خود را توسعه داده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند و نهایتا بعد از ترکیب دانش خود با دانش دیگران آن را به نحوی مطلوب به کار ببندند. کاربرد دانش به نوبه خود به نوآوری در سازمان منجر خواهد شد و سازمانی که کارکنان آن یادگیرنده هستند، سعی می کند تا مسائلی که برای حل شدن به دانش نیاز دارند را شناسایی کند. از این رو است که مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به عنوان مراجع اصلی نوآوری شناخته شده و از الزامات اساسی فرایند نوآوری در سازمان محسوب می شوند. هدف این مقاله، بررسی رابطه پویا میان فرایندهای مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری کارکنان در مراکز مختلف است.

     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: 1396/1/27 | پذیرش: 1396/1/27 | انتشار: 1396/1/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.