دوره 28، شماره 296 - ( 6-1396 )                   جلد 28 شماره 296 صفحات 15-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1831 مشاهده)
امروزه در کشورهای مختلف جهان سیاست‌های معطوف به توسعه صادرات صنایع کوچک و کسب‌وکارهای کوچک به سیاست‌های مهم و محوری تبدیل شده است و از این رهگذر، پیشرفت صادرات صنایع کوچک نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی بازی می‌کند. نقش صنایع کوچک در فرایند صنعتی ‌شدن و توسعه قابل توجه بوده و این صنایع در اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رشد صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. برخی از محققان با استناد بر پنج دلیل عمده زیر معتقدند که محصولات برتر و جدید فردا از بنگاه‌های کوچک سرچشمه می‌گیرد:
  1. بنگاه‌های کوچک تعداد زیادی مشاغل جدید ایجاد می‌کنند.
  2. بنگاه‌های کوچک روابط صنعتی را بهبود بخشیده و محیط جذاب‌تری برای پرسنل شاغل ایجاد می‌کنند.
  3. بنگاه‌های کوچک سرمایه‌گذاری بیشتری را به سوی خود جلب می‌کنند و پایه‌های صنعتی منطقه را متنوع‌تر می‌کنند.
  4. بنگاه‌های کوچک رقابت شدیدی بین خود و بنگاه‌های بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند و در نتیجه، رقابت سالم‌تری به ‌وجود می‌آورند.
  5. بنگاه‌های کوچک موجب شکوفایی ابداعات و اختراعات می‌شوند.
متن کامل [PDF 91 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: سیاست گذاری عمومی
دریافت: 1396/7/18 | پذیرش: 1396/7/18 | انتشار: 1396/7/18

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.