دوره 28، شماره 297 - ( 7-1396 )                   جلد 28 شماره 297 صفحات 64-60 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جلالی سونیا، لبیبی زهرا. مدیریت عملکرد کارکنان (مبتنی بر نقاط تماس). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1396; 28 (297) :60-64

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3684-fa.html


چکیده:   (2431 مشاهده)
سیستم‌های مدیریت عملکرد نیز مانند بسیاری از سیستم‌های مدیریتی طی زمان دستخوش تغییرات قابل ملاحظه‌ای قرار گرفته‌اند، به‌گونه‌ای که این سیستم‌ها از ابزاری برای ثبت و مستند کردن عملکرد کارکنان و تخصیص پاداش بر مبنای آن در دهه 1940 به سیستم‌هایی مبتنی بر بازخوردهای متناوب اصلاحی و مبتنی بر توسعه و بعضاً غیررسمی در دهه 2016 که توسط شرکت‌هایی نظیر دیلویت و پی، دبلیو، سی به‌کار گرفته شد تغییر ماهیت پیدا کردند. گرچه علی‌رغم همه این تحولات طی این سال‌ها، ضرورت وجود سیستم مدیریت عملکرد از دیدگاه صاحبنظران بر کسی پوشیده نمانده است.
در کشور ما همان‌گونه که توسعه و کاربرد سایر مفاهیم و متدولوژی‌های مدیریتی به دلیل خاستگاه غیربومی آن عموماً با تأخیر قابل توجهی صورت می‌پذیرد، استفاده از رویکرد مدیریت عملکرد در مفهوم جدید نیز تا کنون در سازمان‌های داخل کشور عمومیت نیافته است. با توجه به اهمیت به‌کارگیری دیدگاه‌های نوین مبتنی بر توسعه و ارائه بازخوردهای مداوم در پیاده‌سازی سیستم مدیریت عملکرد موفق، در این مقاله سعی شده است با مروری بر سیر تحولات نظریات مدیریت عملکرد و مبنا قرار دادن رویکرد جدید به مدیریت عملکرد و تأکید بر توسعه و بهبود عملکرد و تعامل مداوم بین مدیران و کارکنان، مدلی برای مدیریت عملکرد با تاکید بر تعریف نقاط تماس(نقاط اصلی تعامل بین مدیر و کارکنان در طی یک چرخه مدیریت عملکرد) توسعه یافته و در اختیار مدیران سازمان‌های ایرانی قرار گیرد.
متن کامل [PDF 158 kb]   (14 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1396/8/17 | پذیرش: 1396/8/17 | انتشار: 1396/8/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb