دوره 28، شماره 298 - ( 9-1396 )                   جلد 28 شماره 298 صفحات 3-3 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

یادداشت سردبیر: مدل‌های جدید کسب‌وکار، پاسخی به نیازهای بکر. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1396; 28 (298) :3-3

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3708-fa.html


چکیده:   (1950 مشاهده)
با پیشرفت روزافزون فناوری در دنیای امروز، نه‌تنها شیوه زندگی مردم، بلکه حتی مدل‌های کسب‌وکار آنها نیز دستخوش تغییراتی شده است. تغییراتی که هدف از آنها، تسریع و تسهیل امور روزمره بوده است.
هرچند در کشور ما طرح کسب‌وکار، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را به ذهن متبادر می‌سازد، اما لزوماً این‌گونه نیست و طرح کسب‌وکار در مورد شرکت‌های در حال فعالیت و حتی سازمان‌های غیرانتفاعی و دولتی کاربرد دارد. اما آنچه مفهومی جدید از کسب‌وکار را به ذهن متبادر می‌سازد، مدل‌های جدید یا نوین کسب‌وکار است. مدل کسب‌وکار مشخص می‌کند که یک سازمان چگونه خلق ارزش می‌کند، از چه طریقی آن را ارائه می‌کند و به چه صورتی کسب ارزش می‌کند تا به اهداف خود دست یابد. به عبارت دیگر، مدل کسب‌وکار چارچوبی برای خلق پول و ثروت است. این چارچوب نشان می‌دهد که یک بنگاه چه مجموعه فعالیت‌هایی را، چگونه و در چه زمانی می‌بایست انجام دهد تا مشتریان از آنچه که از بنگاه انتظار دارند، بهره‌مند شوند و بنگاه نیز به سود دست یابد.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1396/9/29 | پذیرش: 1396/9/29 | انتشار: 1396/9/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb