دوره 28، شماره 300 - ( 10-1396 )                   جلد 28 شماره 300 صفحات 16-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1365 مشاهده)
بسیاری بر این باور هستند که تحول، بهبود و اجرای هر برنامه‌‌ای در سازمان‌‌های بزرگ ایرانی بسیار دشوار و حتی در برخی موارد، غیرممکن است. در مقابل، گروه دیگری وجود دارند که معتقد به شیوه عمل، متناسب با بستر ایران هستند. در این گروه مدیرانی هستند که بر اساس تجربه به اصول و قواعدی رسیده‌‌اند که مبنا قرار دادن آن اصول در تصمیم‌‌گیری‌‌ها را عامل موفقیت خود در مدیریت یک شرکت بزرگ ایرانی می‌‌دانند. سازمان مدیریت صنعتی در راستای مأموریت خود که توسعه توان مدیریت در کشور است، شناسایی اصولی که منجر به موفقیت در بستر سازمان‌‌های ایرانی می‌‌شود را از طریق گفتگو با مدیران کارآزموده در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون دو جلد کتاب با عناوین «کنکاش عوامل برتری» و «کندوکاو عوامل برتری»  توسط مرکز رتبه‌‌بندی شرکت‌‌های برتر در سازمان مدیریت صنعتی تدوین و چاپ شده که محتوای کتب مذکور بر اساس گفتگو با مدیران شرکت‌‌های بزرگ ایرانی تهیه شده است. در این مقاله، بخش کوچکی از محتوای کتب مذکور ارائه شده است.
 در ادامه مهم‌ترین درس‌‌آموخته‌‌های مدیران ارشد ایرانی بدون ذکر نام افراد و شرکت‌‌ها ارائه شده است. برای مطالعه عمیق‌‌تر به کتاب کندوکاو عوامل برتری مراجعه شود.
متن کامل [PDF 95 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1396/12/15 | پذیرش: 1396/12/15 | انتشار: 1396/12/15

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.