دوره 29، شماره 304 - ( 4-1397 )                   جلد 29 شماره 304 صفحات 58-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1361 مشاهده)
امروزه توجه به نقش رسانه‌های اجتماعی به عنوان قابلیتی مهم برای کسب‌و‌کارها جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش گسترش یافته است. لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی آنلاین و آفلاین بر عملکرد کسب‌و‌کار با توجه به نقش میانجی برندسازی و نوآوری در بین شعب بیمه سامان در تهران بوده است. بدین منظور با استفاده از روش تصادفی ساده، 71 نفر از مدیران فعال در شعب مختلف بیمه سامان در شهر تهران به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شده و پرسشنامه تحقیق بین آنها توزیع شد. این تحقیق با رویکرد کمّی صورت گرفته و از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌های تحقیق، توصیفی- پیمایشی بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق در بخش آمار استنباطی از تکنیک مدل‌یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که رسانه‌های اجتماعی آنلاین تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد کسب‌و‌کار، نوآوری و برندسازی داشته است. رسانه‌های اجتماعی آفلاین نیز تنها بر نوآوری و برندسازی تأثیر مثبت و معنادار داشته است و تأثیر آن بر روی عملکرد کسب‌و‌کار معنادار نبوده است. در نهایت، نوآوری و برندسازی نیز تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شعب مختلف بیمه سامان داشته است.
متن کامل [PDF 297 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: 1397/6/3 | پذیرش: 1397/6/3 | انتشار: 1397/6/3

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.