دوره 29، شماره 306 - ( 6-1397 )                   جلد 29 شماره 306 صفحات 18-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1226 مشاهده)
در ﺟﻬﺎن ﭘﺮﺗﻼﻃﻢ اﻣﺮوزی ﻛﻪ شرکت ﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﺤﻮﻻت ﺷﮕﺮف ﻣﺤﻴﻄﻲ و ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪن رو‌ﺑﻪ‌رو ﻫﺴﺘﻨﺪ، مباحث کارآفرینی و نوآوری از عوامل کلیدی موفقیت سازمان‌ها ‌است. این پژوهش، ضمن بررسی تأثیر‌‌گذاری قابلیت‌های فناوری اطلاعات بر  نوآوری محصول، به ارزیابی نقش ‌میانجیگری متغیرهای کارآفرینی و شدت رقابت در تأثیر‌‌گذاری قابلیت‌های فناوری اطلاعات بر نوآوری محصول پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان دفاتر طراحی یک شرکت دانش‌بنیان فضایی ‌است. نمونه‌گیری به صورت سرشماری بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و برای جمع‌‌آوری داده‌‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‌‌ها به کمک روش مدل‌‌سازی معادلات در نرم‌‌افزار پی ال اس انجام گرفته است. نتایج نشان می‌‌دهد، قابلیت‌های فناوری اطلاعات بر نوآوری محصول، تأثیر‌‌گذار ‌است و همچنین قابلیت‌های فناوری اطلاعات از طریق شدت رقابت بر نوآوری محصول تأثیر‌‌گذار ‌است.
متن کامل [PDF 187 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1397/7/16 | پذیرش: 1397/7/16 | انتشار: 1397/7/16

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.