دوره 29، شماره 310 - ( 10-1397 )                   جلد 29 شماره 310 صفحات 23-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1875 مشاهده)
افراد امروزه به دنبال انعطاف‌پذیری در کار و رعایت تعادل بین زندگی و کار هستند. آن‌ها می‌خواهند هم از لحاظ عاطفی و هم مالی در زندگی و کارشان موفق باشند. آن‌ها می‌خواهند کارشان مفهوم و ارزش داشته باشد. به‌عنوان یک کارفرما می‌توانید از همه این نیازها و خواسته‌ها برای شکل‌دهی به فرهنگ‌سازمانی خود استفاده کنید. به ‌طور کلی، افراد مهم‌ترین دارایی‌های شما هستند، به همین جهت اگر یک محیط کار باز و دوستانه را در اختیار آن‌ها بگذارید، به ‌احتمال ‌زیاد بهترین عملکردشان را در اختیار شما و شرکت خواهند گذاشت. واقعیت این است که نام تجاری، همانند سرمایه یا فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش افزوده برای یک سازمان نقش دارد. برند سازمان که پس از این به آن برند کارفرما میگوییم، نشان‌دهنده تصویر یا فرهنگ آن سازمان می‌باشد.
برند کارفرما به عنوان یک مفهوم جدید و شاخه‌ای جدید از برند سازمان‌ها می‌باشد. برند کارفرما یعنی تصویری که ذی‌نفعان اصلی و به طور خاص، کارکنان فعلی و بالقوه در مورد یک سازمان در ذهنشان شکل گرفته است. به عبارت دیگر، برند کافرما یعنی اینکه سازمان مورد نظر در سطوح مختلف، از شیوه‌ مدیریت بازار گرفته تا مزایای اعطایی به کارکنان، از سوی دیگران چگونه تعریف و تصویر می‌شود. سازمان‌هایی که بتوانند یک برند کارفرمای قدرتمند خلق کنند، به عنوان کارفرمایی شایسته دیده خواهند شد که محیط و شرایط شغلی مطلوبی را برای کارکنان‌ خود رقم می‌زنند. این دید مثبت در نهایت به نتایج موفقیت‌آمیزتری در زمینه‌ جذب کارکنان بالقوه و حفظ کارکنان فعلی می‌انجامد و نیز به طور کلی، برداشت مطلوب بازار هدف از کسب‌و‌کار سازمان را شکل می‌دهد.
متن کامل [PDF 246 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1397/10/25 | پذیرش: 1397/10/25 | انتشار: 1397/10/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.