از دیدگاه جامعهشناسی سازمانی، هر نسل ویژگیهای فردی و کاری مشترکی را دارد و مدیریت بر هر نسل باید متناسب با ویژگیها و نیازهای آن نسل صورت بگیرد. در ایران، دهه هفتادیها نسلی هستند که یا وارد بازار کار شده یا آماده ورود به آن هستند. این نسل بر خلاف نسلهای قبل که تحولات تکنولوژیک دنیا را با دیده تعجب نگریسته است، در دل این تحولات به دنیا آمده و دنیای دیگری غیر از دنیای امروز را تجربه نکرده است. این نسل که در کشورهای دیگر با عناوین مختلف نظیر نسل Y، نسل Z، نسل دیجیتال و ... نامیده میشود، دنیا را تنها به شکل دیجیتالیشده امروزی آن تجربه کرده و تحول و تنوع را یک اصل میداند و شخصیت و رفتار او نیز تحت تأثیر همین تحولات تکنولوژیک شکل گرفته است.
همایش فصلی برنامه MBA با گرایش مدیریت کسبوکار هوشمند و تحولگرا (MITM) در سیوهفتمین نوبت برگزاری، در رویکردی نوآورانه، به جای پرداختن به تحولات تکنولوژیک، به واشکافی مدیریت نسلی پرداخته است که زاده این عصر است و نگاهش به کار، زندگی، سازمان، هدف و ... تحت تأثیر این تحولات، با نسلهای پیشین متفاوت است.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1397/10/25 | پذیرش: 1397/10/25 | انتشار: 1397/10/25