چکیده: (8653 مشاهده)
فصل بهار، فصل نوآوری است و نوروز نماد نو شدن و تبلور نوآوری. طبیعت جامه نو میپوشد و همه طبیعت سرسبز و شکوفا میشود. مسائلی که در فضای کسب و کار امروز مطرح است شاید تا چند سال پیش اصلاً مطرح نبود یا چندان مهم به نظر نمیرسید. لذا بنگاهها به آن فکر نمیکردند و اهمیت چندانی نمیدادند. اما امروز اگر میخواهیم سرمایهگذاری در بخشهای تولیدی در کشور عمومیت پیدا کند، باید فکرهای نو به میدان بیاید.
نوآوری در سازمانها باید در فکر و اندیشه و یافتن راهها و شیوههای نو تسری یابد و زمانی این نوآوریها برای یک بنگاه اثربخش و ارزشمند خواهد بود که ذینفعان طعم آن را بچشند. مدیران بنگاهها باید جریان نوآور سازمان خود را تقویت نمایند. «خلاقیت» نگاه متفاوت به مسائل است. جایی که افراد مکث میکنند و احساس میکنند آنها هم میتوانستند کاری جدید انجام دهند، یعنی کار خلاقانهای انجام شده است. «نوآوری» هم به معنای انجام بهتر کارهاست. در واقع، حاصلضرب دانش، خلاقیت و اقدام، نوآوری است.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
مدیریت تکنولوژی و نوآوری دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26