دوره 29، شماره 312 - ( 12-1397 )                   جلد 29 شماره 312 صفحات 38-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (2428 مشاهده)
مدیریت کیفیت جامع (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) یک رویکرد بهبود کیفیت کل‌گرا برای شرکت‌ها با هدف بهبود عملکرد از لحاظ کیفیت و نوآوری است. سازمان‌هایی که از TQM استفاده می‌کنند منافع بسیاری از جمله تولید محصولات با کیفیت بالاتر، رضایت بیشتر مشتریان، کاهش هزینه، بهبود مالی، کیفیت و نوآوری در عملکرد و علاوه بر این بهبود رضایت کارکنان نصیب آنان می‌شود. علاوه بر این، اگر TQM با موفقیت پیاده سازی شود، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. مطالعات متعدد رابطه مثبتی بین نتایج سازمانی و TQM نشان داده‌اند. مدیریت کیفیت جامع یکی از ابزارهای مهم و کاربردی مدیریتی است که در گزارش شرکت بین و شرکاء در سال 2018 رتبه هشتم را از نظر میزان استفاده در بین 25 ابزار مدیریتی به خود اختصاص داده است. برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران شرکت‌‌های ایرانی در ادامه مروری بر تعاریف، اصول، عوامل مؤثر و فرایند اجرایی نمودن مدیریت کیفیت جامع خواهد آمد.
متن کامل [PDF 85 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مديريت كيفيت
دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.