رشد روزافزون بازار در تمام زمینهها قطعاً توجه تمام فعالان این حوزه را به عوامل مؤثر بر آن جلب میکند. قطع نظر از تمام عوامل محیطی و دولتی در جامعه که بازار را تحت تأثیر قرار میدهند، مشتری نقشی دارد که شکست یا پیروزی در بازار رقابت را برای تمام کسانی که دستی در بازار دارند شکل میدهد. حال با اشاره به نکته فوق پارامترها و عواملی که مشتری را به سمتی از بازار یا بخشی از بازار در هر زمینه ای هدایت میکند، برگ برنده یا کلید طلایی بازاریابی است. شبکههای عصبی MLP برای یادگیری جهت استفاده در شرایط یکسان و پیشبینی حالات مشابه، برعکس شبکههای عصبی RBF که بیشتر برای یافتن رابطه موجود و به عبارتی تابع تبدیل به کار میروند. در این مقاله هدف ما بررسی پارامترهای مهم تأثیرگذار در این زمینه و پیشبینی خروجی رفتار مشتری در خرید یا عدم خرید است، البته کلاسهبندی یا خوشهبندی نیز در تعیین نقش هر پارامتر مؤثر است که خروجیهای شبیهسازی در ماشین شورایی نیز همین را نشان میدهند.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26