دوره 30، شماره 314 و خرداد-تير - ( 3-1398 )                   جلد 30 شماره 314 و خرداد-تير صفحات 49-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (1483 مشاهده)
شبکه‌های اجتماعی نسل جدیدی از ارتباطات هستند که امروزه در روابط اکثریت جامعه تأثیرگذار هستند، در این مقاله ابتدا شبکه‌های اجتماعی سازمانی را تعریف می‌کنیم، سپس ابزارهایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که به عملکرد و قابلیت بهره‌وری این شبکه‌ها را افزایش می‌دهد، این ابزارها از قبیل پیام‌رسان‌های سازمانی، پروفایل افراد، گروه‌ها و کامیونیتی‌ها، پرسشنامه‌ها و نظزسنجی‌ها، بانک تجربیات افراد سازمان، مدیریت پروژه، مدیریت اسناد در سازمان، مدیریت ایده‌ها و مدیریت جلسات هستند. در ادامه، به تأثیرات و ارزش‌افزوده‌هایی که شبکه‌های اجتماعی سازمانی بر سازمان دارد، مانند ارتقای دانش و ارتباطات، سرمایه اجتماعی، سهولت ارتباطات و ارتقای نوآوری و خلاقیت خواهیم پرداخت و در نهایت، مطالعه موردی استفاده از شبکه‌های اجتماعی سازمانی را در شرکت‌های معتبر دنیا بررسی خواهیم کرد.
متن کامل [PDF 288 kb]   (44 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: 1398/5/19 | پذیرش: 1398/5/19 | انتشار: 1398/5/19

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.